A játékot két játékos, vagy csapatban négy játékos játszhatja. Az első körben mindenki öt kártyalapot húz véletlenszerűen a saját paklijából. A játék kezdetekor mindenkinek 4000(vagy 8000) életpontja van. Az életpontok az összecsapások során akkor csökkennek, ha az egyik játékos szörnykártyája magasabb pontértékkel bír az ellenséges szörny pontjánál. A varázskártya olyan kártyafajta, amelyik képes úgy befolyásolni a játék menetét, hogy a játékosok számára megnöveli a harc mozgásterét, spontán módon alakított szabályszerűségek során elpusztít, vagy életet ad. Akkor van vége a játéknak, ha valamelyik játékos életpontja lenullázódik.
A jó döntéshez a pakli egészét kell nézni és a lapokat szerepük szerint kell felosztani. Ekkor láthatóvá válik, hogy miből van túl sok illetve túl kevés. Ezt a kérdést észre lehet venni a játék során is, hisz elég megnézni mi van egyfolytában a kézben. Akinek ez a módszer túl triviális azok számára egy kicsit haladóbb szintű megközelítés a következő:
Egy lap vagy éppen effekt kihúzásának esélye:
Egy pakliban egy fajta lapból max. 3 lehet. A paklinak minimum 40 lapból kell állnia (maximum 60). Hogy a paklit miért éri meg minimumon tartani, arra válasz az alábbi valószínűségszámítás:
Jó esetek osztva minden eset szorozva százzal = százalékos esély…, tehát 3/40=0.075 → 7.5% Ennyi az esélye egy lap kihúzásának, ha 3 van belőle és ebből adódóan 2.5% az esély, ha csak egy. Persze ha egy effektet nekünk két fajta lap is eléri (pl: Waboku és Threatening Roar) és hatot rakunk összesen be akkor már 15%-ot kapunk ami egyenletes eloszlás alapján kb. minden 10. lapunk ilyen effektű. Persze ez az eloszlás idealizált, így általában nem minden 10. lapunk lesz ilyen. A valószínűség számítás igazából a combok felgyorsítására alkalmasak, így ha tudni akarjuk kb. hányadik lapra húznánk ki a megfelelőt érdemes ezzel is eljátszani. Meglepő eredmények születhetnek amik rávilágíthatnak arra, hogy miért nem jön ki egy kombó és mit kéne még betenni, mert esetleg hiányos a védelmünk.